Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

zaterdag 9 september 2017

Duurloop














Vandaag 9 september 2017 had ik al een poosje in mijn agenda staan. De Heiderun, een duurloop door de mooie natuur rond Ede, stond op het programma. De 12 km wilde ik gaan doen maar gezien het slechte weer van de laatste dagen toch maar gewacht met inschrijven. Maar vanochtend was het droog en inschrijven en betalen kon ook altijd nog ter plekke. Dus op naar de start waarvan ik dacht dat deze bij kasteel Hoekelum zou zijn.  Maar ik had mij blijkbaar vergist want er was nergens ook maar enige activiteit van een loopevenement te bespeuren. Dus onverrichte zake naar huis.
Dan maar zelf nu een fikse duurloop gaan ondernemen. Op een gegeven moment kwam de gedachte om een persoonlijk record te vestigen wat de te lopen afstand betreft. Met die intentie ben ik dus ook van start gegaan. Als ik nu eens via Lunteren helemaal naar Barneveld zou lopen en weer terug? Daar ben ik dus aan begonnen. Iets langzamer starten dan normaal en maar kijken hoe dat allemaal gaat uitpakken. Intussen kwam de regen al weer met bakken naar beneden.
In Lunteren wachtte een onaangename verassing. Ik voelde iets onder mijn rechterschoen. Ik moest wel stoppen en zag een inbusboutje zitten die helemaal door de zool stak. Met veel moeite heb ik deze kunnen verwijderen en voor mijn gevoel dan ook heel veel tijd verloren. Maar al snel zat ik weer in een mooi loopritme en Barneveld kwam dan ook gevoelsmatig gauw in zicht. Bij het bord dat de bebouwde kom markeert aan de terugreis begonnen. Tot Lunteren ging het ook heel aardig ondanks de hevige regenval.
Eenmaal door het winkelcentrum (zo rond de 15 km) sloeg de vermoeidheid wel iets toe. Het laatste gedeelte ging dan voor mijn gevoel ook steeds slechter en met hangen en wurgen kwam uiteindelijk Ede in zicht. Maar het is gelukt om vol te houden. Bij het voorgenomen eindpunt kon er 19 km worden geklokt en dat in een tijd van zo'n 1 uur en 3 kwartier. Ik ben dus in staat dit te doen en wie weet is het een goede basis om nog eens in de toekomst een halve marathon te voltooien…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten