Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

maandag 13 maart 2017

Brothers In Arms

Ik heb een poosje naar dit beeld gestaard. Die Kees van der Staaij gaat ook maar met iedereen op de foto was dan ook mijn eindconclusie. Ik dacht dat ze bij de SGP wel enige terughoudendheid hanteren, maar nee hoor. De oude van der Vlies had zich nog wel 10x bedacht om samen met zo’n langharige en ongeschoren 'heiden' te poseren. Die zich privé wel eens vermaakt door hevig z'n hoofd te bewegen op soms duistere heavy metalklanken. Van der Staaij is tegenwoordig ook vaker op televisie dan dat hij naar de kerk gaat lijkt het wel. 'The Times They Are a-Changin' gaat blijkbaar ook op voor de staatsrechtelijke broeders.

In ieder geval heeft het een gedenkwaardig kiekje opgeleverd. DE grote nationale christelijke rechts conservatief gebroederlijk naast DE grote lokale seculiere rechts progressief. Van de één weet ik het niet maar van de andere zeer zeker wel. Je kunt met hem best een poosje doorbrengen om over politiek te bomen waarbij stevig aan de takken van de humor en zelfspot wordt gehangen. Ik spreek uit eigen ervaring en heb menigmaal met Ruben discussie gevoerd over z’n denkbeelden die deinen op de woelige baren van vreemdelingenangst en anti-islamsentimenten.

We staan daarbij doorgaans regelrecht tegenover elkaar in onze opvatingen. Dat kan en mag gelukkig en van hem kan ik het verdragen. Wat ik van der Staaij en de SGP echter kwalijk neem is dat zij de vrijheid van geloof, waaronder ze zelf ook mogen opereren, dan weer niet voor anderen willen laten opgaan. Daar zit een groot gehalte inconsequent denken in. Zelf vind ik de komst en aanwezigheid van moslims en moskeeën ook geen verrijking van onze cultuur en zie ook gevaar op de loer liggen. Maar binnen onze rechtstaat hebben we met elkaar bepaalde vrijheden te respecteren. Die gelden dan ook voor iedereen. Punt!

Hetzelfde principe geldt ook voor vrije meningsuiting. Dit is niet alleen je eigen denkbeelden mogen uitdragen, maar ook die er juist haaks op staan, tolereren. Dit allemaal binnen de kaders van ons rechtssysteem. Segers van de CU sloeg, enkele dagen voor deze foto, van der Staaij hiermee nog om de oren tijdens het ND lijsttrekkersdebat in Ede. Die Gert-Jan heeft het door. Nu Kees nog en hopelijk Ruben als fanatiek volgeling van de Fortuynistische geloofsstroming ook nog eens. Spreken we trouwens binnenkort eens iets af Ruben? Lekker discussiëren met muziek van Stryper of zo op de achtergrond en wie weet... gaan we daarbij ook nog samen op de foto?
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten