Interactie kan door het sturen van e-mail naar: jolmerwinkel@gmail.com of mij te gaan volgen op Twitter of vrienden te worden op Facebook.

donderdag 18 augustus 2016

Jelle Dijkstra


Ik ben op zoek naar informatie over ene Jelle Dijkstra. Hij is geboren in 1910 en kwam om het leven op 16-11-1933 bij dit verkeersongeluk. Hij was toen woonachtig te Suameer of Sumarreheide.Verder weet ik intussen dat hij op 21 november 1933 vanuit de gereformeerde kerk in Garyp is begraven op het plaatselijke kerkhof. Hij is een zoon van Willem en Hinke Dijkstra-Klopstra. Verder weet ik sinds kort dat zijn heit Willem Dijkstra vroeger mijn overbuurman is geweest op de Inialoane 41 (wonen Tjeerd en Iepie de Haan nu). Willem Dijkstra is in 1974 te Hurdegaryp in Bennemastate overleden (zie bovenstaande advertentie). Ik zoek dan ook nazaten van deze Willem en Hinke Dijkstra die mij wellicht meer kunnen vertellen over Jelle, het ongeval en de tijd/omstandigheden waarin hij leefde. Wie weet iemand die mij verder kan helpen? Als het genoeg informatie oplevert wil ik dit gebruiken om een roman te schrijven over het ongeval in 1933.

Met vriendelijke groet
Willem Jonker (1965) uit Ede


Reacties naar: w.jonker65@gmail.com



Geen opmerkingen:

Een reactie posten